مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 16:402023-09-13حوادث

کشف 298 شی عتیقه در رشت 


طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر بوده و ارزش تقریبی آنها 57 میلیارد ریال است.

- فرمانده انتظامی رشت از کشف 298 قلم شیء عتیقه به ارزش 57 میلیارد ریال مربوط به دوره های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر در شهرستان رشت خبر داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ سردار عزیزاله ملکی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

  وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی لاکان شهرستان رشت با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس صورت گرفته از وجود اشیای عتیقه داخل یکی از منازل این منطقه مطلع شده و با هماهنگی قضایی به آدرس این مکان اعزام شدند.

  فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در بازرسی از منزل مورد نظر، 11 عدد سکه نقره ، 4 عدد سکه طلا، 2 عدد سکه نقره خرد شده، 2 عدد انگشتر طلا، 10 عدد گوشواره طلا، یک عدد دکمه طلا، 2 عدد نگین گردنبند طلا، 2 عدد نگین فیروزه انگشتر، 2 عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد آویز خمره ای، 5 عدد سکه مسی، 3 عدد سرنیزه، یک جام مسی، 122 عدد سنگ تزیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 298 شی عتیقه در رشت 

کشف 298 شی عتیقه در رشت